söndag, juli 21, 2013

Pommard ”La Chaniere” 2010

Jag har senaste tiden köpt lite nya årgångar av viner i mellanprisklass som kan vara intressanta att lagra. Ett av dessa var detta, ett vin varav jag drack upp min sista 2002'a nyligen. Den var god i en lite Nya Zeeländsk-liknande fruktig stil, kunde ha sparats längre.

Det här är ungt och primärt med rödsyrlig frukt, känns lite ovant att dricka en så pass ung Pommard. Mycket citrustoner, balanserade fat, örter och kryddor, lite fatiga chokladtoner kommer fram med mer luft. Bra men inte alls stort, på nåt sätt känns det lite enkelspårigt. 2010 är en uppenbar toppårgång men jag velar lite om jag jag investera i några flaskor.
Det levererar dock väldigt bra för priset, det måste man tillstå, men jag lutar nog mer åt Azelias Barolo i samma prisklass, den var intressantare.

Inga kommentarer: