fredag, juni 08, 2012

Chateau La Serre 2004


När jag drack den här senast var den ungt stum men jag trodde den hade bra potential och kunde bli riktigt bra. Nu när den blivit lite äldre är det dags att prova igen.

Doft och smak har alla de vanliga attributen man kopplar med bordeaux och Saint-Emilion av silkeslen plommonfrukt, lite trä, kaffe och choklad. Men den har ingen personlighet eller något större djup som jag hade väntat mig borde kommit fram vid det här laget.

Det här är mest en ok välgjord standardemilion som man öppnar och dricker utan att fundera så mycket. Dessa släpptes för 399 för ett par år sedan, det vore ett grovt överpris för den här flaskan. Jag betalade under 200 långt tidigare så det är helt ok. Känns inte som om det är nåt lurt med flaskan, bara lite väl banalt, jag behöver prova det här igen för att se om det är en tillfällig svacka.

Inga kommentarer: