söndag, maj 30, 2010

Vaio Armaron 1997

Extemt alkoholigt med starkvinstoner som slår över helt. Det går inte att dricka till mat men till lite ost efter maten fungerar det fint. Komplext och bra i sin stil men inte särskilt balanserat och inte alls min typ av vin.


Kan inte fatta att människor är beredda att betala rätt mycket pengar för det här, själv fick jag den i present för ett antal år sedan. När bekanta som inte är insatta i vin vill ge mig ett riktigt bra vin blir det deprimerande ofta en dyr Amarone varvid jag spar dem i studiesyfte...

2 kommentarer:

Hammerhead sa...

Öppna en 99:a istället. Ett helt annat vin.

Korkdragaren sa...

Jag har provat mycket Amarone genom åren och visst kan det vara klart bättre än så här (Mazzano 1990 är grym). Men i grunden är det inte min typ av vin.